پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4503
-
الف
+

مدیرکل هنرهای نمایشی از راه‎اندازی موزه تئاتر خبر داد

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی از راه‎اندازی موزه تئاتر به زودی خبر داد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی از راهاندازی موزه تئاتر به زودی خبر داد.

به گزارش آیفیلم، مهدی شفیعی درباره زمان راه‌اندازی موزه تئاتر ایران، تأکید کرد: با خرید ساختمان مورد نیاز برای موزه، به زودی موزه تئاتر ایران راه‌اندازی می‌شود.

شفیعی درباره محل ساختمان موزه تئاتر نیز توضیح داد: ساختمان این موزه در محیط فرهنگی تئاتر، بین تئاتر شهر و تالار وحدت است؛ در این محدوده ساختمانی دیده شده و بزودی خریداری می شود.

وی درباره کاربری موزه تئاتر نیز گفت: موزه تئاتر به نوعی محل جمع آوری هر آن چیزی است که به تاریخ نمایش کشور مربوط می‌شود و آنچه داشته‌های تئاتر ما هست، در موزه تئاتر آرشیو خواهد شد. موزه تئاتر می تواند برای کسی که بخواهد از پیشینه تئاتر و هنرهای نمایشی کشور و از شرایط کنونی آن باخبر شود، آگاهی‌افزا باشد.

شفیعی افزود: پیش از این محلی برای آرشیو منسجم داشته‌های تاریخ تئاتر کشور وجود نداشت، اما با تأسیس موزه تئاتر آرشیو منسجمی برای هنرهای نمایشی کشور پدید می‌آید که هنرمندان و متولیان تئاتر می توانند داشته‌های خود را به موزه تئاتر بدهند تا آرشیو شود.

شفیعی درباره نحوه مدیریت موزه تئاتر ایران، اظهار کرد: موزه همچون شاکله مؤسسات فرهنگی و هنری دارای هیأت مؤسس و هیأت امنا خواهد بود که هیأت امنا از دل خانواده تئاتر انتخاب می‌شوند.

ص گ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر